هوش مصنوعی

با این 4 سایت خودتان یاد بگیرید و گجت هایتان را تعمیر کنید

اگر تمایلی به تعویض سخت‌افزار خود ندارید یا نمی‌خواهید هزینه‌های بالایی برای تعمیر یا جایگزینی آن پرداخت کنید، ممکن است بخواهید خودتان این کار را انجام دهید – این وب‌سایت‌ها دقیقاً برای کمک به شما در انجام این کار طراحی شده‌اند.

1. iFixit

iFixit به عنوان معتبرترین وب‌سایت در زمینه خود شناخته می‌شود. این شرکت، که در آمریکا مستقر است، در سال 2003 توسط یکی از بنیانگذاران، Kyle Wiens، پس از عدم یافتن دفترچه راهنمای تعمیرات برای اپل iBook خود، تأسیس شد. از آن زمان، iFixit به یک اجتماع جهانی تبدیل شده است. وب‌سایت فیلم‌های آموزشی را ارائه داده تا نشان دهد چگونه می‌توان یک محصول را باز و دوباره مونتاژ کرد.

کاربران از نقاط مختلف جهان، دستورالعمل‌های تعمیراتی خود برای انواع وسایل الکترونیکی مصرفی را به اشتراک می‌گذارند. علاوه بر این، می‌توانید قطعات لازم برای تکمیل تعمیرات را خریداری نمایید.

2. YouTube

بسیاری از آموزش‌ها توسط کانال‌هایی ارائه می‌شوند که در زمینه تعمیر کامپیوتر تخصص ندارند. این آموزش‌ها اغلب توسط افرادی ارائه می‌شود که گاهی اوقات نیاز به تعمیر دستگاه‌های خود دارند و تصمیم می‌گیرند تجربیات خود را در اینترنت به اشتراک بگذارند.

دستورالعمل‌های آنها ممکن است بهترین منبعی باشد که در هنگام کار با سخت‌افزارهای کمتر شناخته شده پیدا کنید. هر فردی می‌تواند محتوایی را در یوتیوب بارگذاری کند، پس هنگام مرور توصیه‌های ویدیویی، به این نکته توجه داشته باشید. ممکن است با دستورالعمل‌ هایی روبرو شوید که قابل اطمینان نیستند و ممکن است خطر آسیب رساندن به دستگاه شما را افزایش دهند.

3. wikiHow

wikiHow دستورالعمل‌های گام‌به‌گامی را برای انجام تقریباً هر کاری ارائه می‌دهد. با این حال، یکی از مواردی که به طور دقیق پوشش نمی‌دهد، نحوه تعمیر قطعات خراب در رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما است. اما این به آن معنا نیست که در رفع مشکلات الکترونیکی شما بی‌فایده باشد.

شما می‌توانید دستورالعمل‌های کلی را پیدا کنید که ممکن است فارغ از مدل دستگاه شما کاربرد داشته باشند، مانند روش‌های احیای باتری تلفن همراه یا تعمیر جک آیپاد. این اطلاعات عمومی می‌توانند نه تنها برای مشکلات فنی فعلی بلکه برای مشکلات احتمالی آینده به شما کمک کنند.

4. PowerbookMedic

همانطور که نامش نشان می‌دهد، PowerbookMedic پیش از آنکه اپل نام‌های مک‌بوک یا آی‌بوک را برای لپ‌تاپ‌های خود انتخاب کند، فعالیت می‌کرده است. اما این به معنای پر شدن سایت با اطلاعات منسوخ و قدیمی نیست.

این سایت همچنان یک ابزار ارزشمند برای تعمیرات سخت‌افزاری محصولات اپل، از جمله آیفون و آیپد، باقی مانده است. محصولی از اپل ندارید؟ PowerbookMedic همچنان برای شما مفید است. این وب‌سایت راهنماهایی نیز برای دستگاه‌های آمازون کیندل ارائه می‌دهد.

پس اگر تبلت Fire یا کتابخوان الکترونیکی Kindle شما به تعمیر نیاز دارد، این منبع می‌تواند کمک‌کننده باشد. PowerbookMedic تنها به فروش قطعات اکتفا نمی‌کند، بلکه پیشنهاد خرید رایانه‌های کارکرده را نیز دارد. این شرکت دستگاه شما را تعمیر و بازسازی می‌کند. اگر کارکنان PowerbookMedic نتوانند از قطعه‌ای استفاده کنند، تلاش می‌کنند تا بخش‌های قابل بازیافت را بازیافت نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا