دوربین های دیجیتال

دوربین زیر 1000 دلاری فوجی فیلم X-M5 معرفی شد

فوجی‌فیلم به تازگی اولین دوربین خود با قیمت زیر 1000 دلار را معرفی کرده و سری 11 ساله “M” را با مدل X-M5 به قیمت 799 دلار احیاء نموده است. این دوربین عمدتاً برای عکاسان مقتصد و وبلاگ‌نویسانی که می‌خواهند از یک گوشی هوشمند به سطح بالاتری ارتقا پیدا کنند، مناسب است. فوجی‌فیلم برای دستیابی به این قیمت، برخی ویژگی‌ها مانند منظره‌یاب الکترونیکی (EVF) را حذف کرده، اما این دوربین مجهز به آخرین سنسور 26 مگاپیکسلی X-Trans 4 CMOS شرکت و ویژگی‌های مناسب ویدیویی است.

X-M5 باید بدون منظره‌یاب نیز عملکرد قابل قبولی داشته باشد. این دوربین دارای دکمه‌های کنترلی در جلو و پشت و یک صفحه تنظیمات بالایی با حالت “Vlog” جدید است. همچنین، با صفحه شبیه‌سازی فیلم مشابه مدل X-T50 عرضه می‌شود تا به کاربران و تولیدکنندگان محتوای رسانه‌های اجتماعی امکان تولید تصاویر جذاب مستقیماً از دوربین را بدهد. در حالت vlog، کاربران یک رابط کاربری گرافیکی کامل روی صفحه لمسی دریافت می‌کنند که دسترسی آسان را فراهم می‌آورد.

این شامل ویژگی‌هایی مانند “تقویت کننده پرتره”، فوکوس پس‌زمینه و اولویت محصول است، ویژگی‌هایی که پیش‌تر در دوربین‌های vlogging سونی مشاهده شده‌اند. برای ولاگرها، دوربین دارای صفحه نمایش 3 اینچی با 1.04 میلیون نقطه در پشت است که به قدر کافی روشن بوده تا بتوان در زیر نور خورشید از آن استفاده کرد. درگاه‌های هدفون و میکروفون برای ولاگرها تعبیه شده‌اند، اما به طور معمول در سمت چپ قرار نگرفته‌اند. به جای آن، فوجی فیلم ورودی میکروفون 3.5 میلی‌متری را در پشت و درگاه هدفون را در سمت راست تعبیه کرده است.

این طراحی برای جلوگیری از تداخل نمایشگر با کابل‌های میکروفون یا هدفون هنگام باز شدن است، که این مشکل در دوربین‌های دیگر رایج است. گرچه با دوربین‌های ورزشی اشتباه گرفته نمی‌شود، اما X-M5 قادر است با شاتر مکانیکی تا 8 فریم در ثانیه و در حالت الکترونیکی تا 20 فریم در ثانیه (هر دو با فوکوس خودکار مداوم) عکس‌برداری کند. این دوربین می‌تواند تا 82/60 فریم RAW فشرده را در این حالت‌ها ثبت کند پیش از آنکه بافر پر شود، که برای دوربینی به این کوچکی بسیار قابل توجه است.

ویدیو بسیار قدرتمندی دارد، با ضبط 3:2 در 6.2K با گیت باز، 5K 60p و Full HD با حداکثر سرعت 240 فریم در ثانیه. برای 4K 60p (1.18x) و FHD بالاتر از 120fps (1.29x)، کمی برش خورده، اما به جز این موارد، تمامی تصاویر بدون برش هستند. یکی از ویژگی‌هایی که حذف شده، لرزشگیر تصویر داخلی است، بنابراین X-M5 تنها به لرزشگیر لنز یا تثبیت الکترونیکی محدود می‌شود. در حالت دوم، حداقل برش 1.32x برای ویدیوهای 4K 30fps و 1.44x برای فیلمبرداری 4K 60p اعمال می‌شود.

بدنه کوچکتر همچنین محدودیت‌هایی در دمای بیش از حد در زمان استفاده از ضبط LP دارد، اما می‌توان این محدودیت‌ها را با استفاده از یک فن 200 دلاری کاهش داد. سایر ویژگی‌ها شامل سه میکروفون داخلی برای ضبط صدای فراگیر، حالت فیلم کوتاه 9:16 برای تولیدکنندگان محتوای تیک تاک، انتقال فیلم با سرعت بالا، تا 440 فریم عمر باتری و یک اسلات کارت UHS-I می‌شود. این دوربین از امروز با قیمت 799 دلار پیش‌فروش می‌شود. فوجی‌فیلم همچنین لنز 16-55 میلی‌متری f/2.8 (معادل 24-70 میلی‌متری فول‌فریم) را با قیمت 1199 دلار و XF500 میلی‌متری f/5.6 سوپر تله‌فوتو (معادل 750 میلی‌متری) را با قیمت 2999 دلار پیش‌فروش کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا