نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت بخش About تنظیمات ویندوز 10 را متحول می کند

ویندوز 10 سال آخر پشتیبانی اصلی خود را سپری می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد که مایکروسافت از افزودن ویژگی‌های جدید به این سیستم عامل باز می‌ماند. در حقیقت، ویندوز 10 به طور منظم در حال به‌روزرسانی برنامه تنظیمات خود است که حتی کاربران ویندوز 11 را به حسادت وا می‌دارد. نسخه 19045.5070 (KB5045594) که اخیراً برای Windows 10 Release Preview و نسخه بتا منتشر شده، دارای برخی بهبودهای پنهان در بخش About برنامه تنظیمات است.

علاوه بر داشتن برخی عناصر طراحی ویندوز 11 با پورت‌های عجیب و غریب، صفحه به‌روز شده اطلاعات بیشتری را در مورد مشخصات رایانه شما نشان می‌دهد، از جمله مدل کارت گرافیک، مقدار حافظه ویدیویی، فضای ذخیره‌سازی و مدل درایو. همچنین، مهم‌ترین اطلاعات به صورت برجسته در کارت‌های سربرگ نمایش داده می‌شوند.

یک بخش پرسش‌های متداول کوچک نیز وجود دارد که کاربران می‌توانند در آن اطلاعات بیشتری در مورد رایانه‌های خود، مانند تأثیر میزان حافظه رم بر عملکرد، آخرین نسخه ویندوز و موارد دیگر کسب کنند. در حالی که ظاهرها قطعاً عجیب و غریب هستند (چه ترکیبی عجیب از زبان‌های طراحی ویندوز 10 و 11)، اما به‌روزرسانی صفحه About توسط مایکروسافت با اطلاعات اضافی، یادگیری مهم‌ترین نکات در مورد کامپیوتر شما را آسان‌تر می‌کند.

تغییرات در بیلد 19045.5070 به بخش بهبود یافته About اشاره دارد و برای فعال‌سازی آن، باید دو شناسه ویژگی را با استفاده از برنامه ViVeTool فعال کنید. در اینجا دستورالعمل‌هایی برای انجام این کار آمده است:

  • ViVeTool را از گیت هاب دانلود کرده و فایل‌ها را در پوشه‌ای قابل دسترس باز کنید.
  • Command Prompt را به عنوان Administrator اجرا کنید و با دستور CD به پوشه حاوی فایل‌های ViVeTool بروید.
  • دستور vivetool /enable /id:48433719,49453572 را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.
  • سپس کامپیوتر خود را مجدداً راه‌اندازی کنید.

حالا، تنها کاری که مایکروسافت باید انجام دهد، به جز اعلام صفحه جدید، این است که آن را برای کاربران ویندوز 11 نیز عرضه کند. جالب است که بیلدهای پیش از انتشار ویندوز 11 دارای کارت‌های مشخصات مشابه در برنامه تنظیمات بودند، اما مایکروسافت هرگز آنها را برای عموم منتشر نکرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا