نرم افزار و اینترنت

ویژگی جدید اینستاگرام برای جلوگیری از کلاهبرداری های جنسی نوجوانان

متا در حال افزایش ویژگی‌های ایمنی برای نوجوانان در اینستاگرام است، زیرا با سوالات رو به افزایش درباره چگونگی مدیریت حریم خصوصی و ایمنی کاربران جوان در برنامه‌های خود روبرو می‌شود. آخرین به‌روزرسانی‌ها با هدف افزایش حفاظت در برابر جرائم جنسی انجام شده‌اند.

با این به‌روزرسانی‌ها، متا اعلام کرده است که دسترسی حساب‌های “احتمالاً کلاه‌بردار” به نوجوانان در اینستاگرام را دشوارتر خواهد کرد. این شرکت در حال ارسال درخواست‌های دنبال‌کردن از این حساب‌ها به پوشه‌های اسپم کاربران یا مسدودسازی کامل آن‌ها است. همچنین، این برنامه در حال آزمایش هشداری است که به نوجوانان در هنگام دریافت پیام از چنین حساب‌هایی اطلاع می‌دهد و آن‌ها را مطلع می‌سازد که پیام به نظر از کشور دیگری ارسال شده است.

علاوه بر این، در صورتی که شرکت تشخیص دهد که یک کلاهبردار بالقوه قبلاً یک نوجوان را دنبال کرده، از دسترسی آنها به لیست دنبال‌کنندگان نوجوان و حساب‌هایی که آنها را در تصاویر تگ کرده‌اند، جلوگیری می‌کند. شرکت به طور دقیق نمی‌گوید که چگونه حساب‌های “احتمالاً کلاه‌بردار” را شناسایی می‌کند، اما یک سخنگو اظهار داشت که آنها از نشانه‌هایی مانند سن حساب و وجود فالوورهای متقابل با نوجوانی که قصد تعامل دارند، استفاده می‌کنند.

متا در حال ایجاد تغییراتی است تا از انتشار تصاویر خصوصی جلوگیری کند. اینستاگرام دیگر به کاربران امکان نمی‌دهد از تصاویر به اشتراک گذاشته شده از طریق پیام‌های موقتی اسکرین شات یا ضبط کنند و این تصاویر را از نسخه وب باز نکنند. این برنامه ویژگی محافظت در برابر برهنگی را که در ابتدای سال آزمایش شده بود، برای تمام نوجوانان گسترش می‌دهد. این ابزار به طور خودکار تصاویر حاوی برهنگی را که از طریق DM به اشتراک گذاشته شده‌اند، تار می‌کند و هشدارها و منابعی را در صورت تشخیص چنین تصاویری ارائه می‌دهد.

این تغییرات با هدف مقابله با کلاهبرداری‌های جنسی انجام می‌شود، که در آن کلاهبرداران نوجوانان را به ارسال تصاویر خصوصی وادار می‌کنند و سپس از آن‌ها برای تهدید و اخاذی استفاده می‌کنند. گزارشی از Thorn و NCMEC نشان داد که اینستاگرام و اسنپ چت اغلب توسط کلاهبرداران به عنوان اولین نقطه تماس استفاده می‌شوند.

این کلاهبرداری‌ها توسط افراد و گروه‌هایی صورت می‌گیرد که گاهی در پلتفرم‌های خود توسط متا سازماندهی می‌شوند. متا اعلام کرد که 800 گروه در فیسبوک و 820 حساب کاربری مرتبط با گروهی به نام Yahoo Boys را حذف کرده، زیرا “در تلاش برای سازماندهی، استخدام و آموزش کلاهبرداران جدید جنایتکار بوده‌اند”.

متا به‌روزرسانی‌هایی را ارائه می‌دهد در حالی که با فشارهای فزاینده برای تقویت امنیت کاربران جوان‌تر خود روبرو است. این شرکت اکنون با شکایاتی از بیش از 30 ایالت درگیر است. اخیراً، یک قاضی فدرال درخواست متا برای رد این شکایات را نپذیرفت. ایالت نیومکزیکو نیز از متا شکایت کرده و ادعا می‌کند که این شرکت به اندازه کافی برای محافظت از نوجوانان در برابر آزار جنسی توسط بزرگسالان در برنامه‌های خود، به خصوص اینستاگرام، اقدام نکرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا