موبایل و تبلت

اوپو ColorOS 15 معرفی شد: زبان طراحی جدید و هوش مصنوعی

اوپو پیش از رونمایی از پرچمداران سری Find X8 خود، ColorOS 15 را معرفی کرده که مبتنی بر اندروید 15 می باشد. رابط کاربری با ظاهری به‌روز شده، شامل آیکون‌های جدید، افکت‌های نوری پویا، نور طبیعی و عناصر سایه‌دار است. Aurora و Tidal Engine، موتورهای جدید رندرینگ در سطح سیستم، اجرای همزمان انیمیشن‌های برنامه‌ها را ممکن می‌سازند تا کاربران بتوانند هنگام جابجایی سریع بین برنامه‌ها، تجربه‌ای پاسخگو و بدون تأخیر داشته باشند.

این سیستم شامل افکت‌های حرکتی جدید، انیمیشن‌های یکدست و چندین بهینه‌سازی در سطح سیستم است که به بهبود 18 درصدی در پاسخگویی برنامه‌ها و 26 درصد افزایش سرعت فرآیند نصب برنامه‌ها منجر شده است. اوپو همچنین یک سیستم تخصیص حافظه پنهان پویا در سطح سیستم را عرضه می‌کند که منابع را به صورت زمان واقعی مدیریت کرده و روانی کار را تضمین می‌نماید.

در توسعه‌ای دیگر، اوپو بالاخره اعلان‌ها را از مرکز کنترل منتزع کرده است. هوش مصنوعی در ColorOS 15 نقش برجسته‌ای دارد. دستیار XiaoBu می‌تواند در هر صفحه‌ای فراخوانی شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا مکالمات طبیعی با پرسش‌های مداوم و آگاه از محتوا داشته باشند. همچنین، یک گزینه جستجوی دایره‌ای وجود دارد که در هر صفحه‌ای کاربرد دارد.

اوپو همچنین پردازش تصویر بهبود یافته با هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد که شامل لمس برای حذف افراد و انعکاس‌ها، حذف تاری در پرتره‌ها و یک ویژگی ارتقاء مقیاس تصویر هوشمندانه است. علاوه بر این، Live Photos اکنون از لرزشگیر تصویر الکترونیکی (EIS) پشتیبانی می‌کند. افزودنی‌های هوش مصنوعی به برنامه‌هایی مانند یادداشت‌برداری وجود دارد که قادر به فرمت‌بندی و خلاصه‌سازی یادداشت‌ها هستند.

همچنین، ویژگی جدیدی برای اسکن اسناد با قابلیت خلاصه‌سازی و ترجمه میان زبان‌ها ارائه شده است. ضبط‌کننده صوتی نیز قادر به خلاصه‌سازی و ترجمه‌ی ضبط‌ها می‌باشد. ColorOS 15 به صورت پیش‌فرض بر روی دستگاه‌های سری اوپو فایند X8 و وان پلاس 13 در چین نصب شده است. مدل‌های قدیمی‌تر از جمله سری فایند X7، فایند N3، فایند N3 فلیپ و سری وان پلاس ایس 3، از ماه نوامبر به‌روزرسانی خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا