بررسیموبایل و تبلت

بررسی سامسونگ گلکسی M35

گلکسی M35، که طرفداران قدیمی سامسونگ ممکن است حدس بزنند، به نحوی طراحی شده که ویژگی‌های برجسته‌ای از گوشی‌های سری A را، در این مورد A35، با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر ارائه می‌دهد. برای افزایش جذابیت این معامله، M35 مجهز به باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی بوده که از A35، حدود 1000 میلی‌آمپر ساعت بیشتر است.

همانند سایر مدل‌های سری M، طراحی ساده‌تری دارد و از ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر آب و گرد و غبار محروم است. با این حال، قیمت آن به طور چشمگیری پایین‌تر است و در این بررسی، خواهید فهمید که آیا این دستگاه ارزش پولی را که با زحمت به دست آورده‌اید، دارد یا خیر.

طراحی و صفحه نمایش

سامسونگ در طراحی گلکسی M35 تلاشی برای ایجاد تمایز یا کاهش ضخامت نکرده، حتی در مقایسه با دیگر گوشی‌های دارای باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی، ضخیم و سنگین به نظر می‌رسد. مدل M34 نیز دارای باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی بود، اما 0.3 میلی‌متر نازک‌تر و تقریباً 15 گرم سبک‌تر بود.

احتمال دارد که محفظه خنک‌کننده بخار بزرگ‌تر M35 و نمایشگر کمی بزرگ‌تر آن (6.6 اینچ در مقابل 6.5 اینچ در M34) دلیل افزایش ضخامت و وزن باشد. این گوشی همچنین به دلیل حاشیه‌های بزرگ، ردپای بزرگی دارد، که این ویژگی در گوشی‌های میان‌رده و حتی پریمیوم سامسونگ مانند گلکسی A55 مشاهده می‌شود.

با وجود قیمت بالای این گوشی، این کاستی‌ها قابل چشم‌پوشی هستند، اما بهتر بود اگر سامسونگ کمی بیشتر برای بهبود طراحی تلاش می‌کرد. یکی از جنبه‌های جذاب طراحی، پشت گوشی با بافت شطرنجی است که زیبایی خاصی دارد. با این حال، این ویژگی در استفاده روزمره کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، مگر اینکه عادت داشته باشید گوشی را هنگام استراحت با صفحه نمایش به سمت پایین قرار دهید.

تماشای محتوا در گلکسی M35 تجربه‌ای است که فراتر از انتظارات عمل می‌کند. صفحه نمایش این دستگاه دارای ویژگی‌های مشابه با گلکسی A35 بوده که شامل یک پنل Super AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز، رنگ‌های زنده اما نه بیش از حد، دید وسیع و حداکثر روشنایی 1000 نیت می شود. اما این تنها بخشی از داستان است.

M35 از گوریلا گلس ویکتوس پلاس برای محافظت از صفحه نمایش بهره می‌برد، که همان ماده مورد استفاده در A35 است و تقریباً دو برابر مقاوم‌تر از گوریلا گلس 5 استفاده شده در گلکسی M34 می‌باشد. حاشیه‌های بزرگ، تنها نقطه ضعف در تجربه تماشای بی‌نقص این دستگاه هستند. علاوه بر این، این مدل فاقد گواهی HDR است، اما این انتظار نمی‌رفت چرا که A35 نیز دارای صفحه نمایش مجهز به گواهی HDR نیست.

M35 در حالی که جک هدفون 3.5 میلی‌متری را حذف کرده، از بلندگوهای استریو بهره‌مند است که نسبت به نسل‌های قبلی خود بهبود یافته‌اند. این بلندگوها برای تماشای ویدیوهای یوتیوب بدون نیاز به هدفون کیفیت صدای مناسبی دارند، هرچند که به اندازه بلندگوهای دستگاه‌های گران‌قیمت‌تر سامسونگ قدرتمند نیستند.

کیفیت دوربین

گلکسی M35 با ویژگی‌های برجسته‌ای در مقایسه با قیمتش ارائه می‌شود، اما دوربین‌های برجسته در این فهرست قرار ندارند. تصاویر گرفته شده در فضای باز و در نور روز توسط دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی مناسب هستند، هرچند که دوربین فوق عریض نمی‌تواند جزئیات زیادی را ثبت کند.

نقص در جزئیات دوربین اصلی مشکلی ایجاد نمی‌کند، زیرا این دوربین هم در عکس‌ها و هم در ویدیوها دارای محدوده دینامیکی قابل قبولی است. این دوربین همچنین در شرایط نور کم عملکرد مناسبی دارد، مخصوصاً زمانی که حالت شب فعال باشد. با فرا رسیدن شب، استفاده از حالت شب برای دوربین فوق عریض امری ضروری است.

گلکسی M35 برای دوربین پشتی 50 مگاپیکسلی خود، تنوع گسترده‌ای از حالت‌های عکاسی را که در دستگاه‌های گران‌قیمت‌تر یافت شده، ارائه می‌دهد، از جمله حالت حرفه‌ای برای عکس‌ها و ویدیوها، حرکت آهسته، حرکت فوق‌العاده آهسته، هایپرلپس و Single Take. حالت پرتره در دسترس است و به خوبی پس‌زمینه و سوژه را از هم جدا می‌کند.

در گلکسی M35 یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی وجود دارد که تصاویر ماکرو آن، چه در روز و چه در شب، غیرقابل استفاده‌اند. سال‌ها پس از معرفی دوربین‌های ماکرو توسط سامسونگ برای گوشی‌های هوشمند سری گلکسی، این دوربین‌ها همچنان تنها یک ترفند طراحی برای افزایش تعداد دوربین‌ها در برگه مشخصات به نظر می‌رسند.

دوربین جلوی 13 مگاپیکسلی در طول روز عملکرد خوبی دارد، اما در شرایط نور کم نمی‌تواند نویز را کنترل کند و جزئیات زیادی را ثبت نمی‌کند. استفاده از حالت شب و نمایشگر به عنوان فلاش می‌تواند مفید باشد، اما تفاوت چشمگیری ایجاد نمی‌کند.

عملکرد و عمر باتری

گلکسی M35 مجهز به چیپست اگزینوس 1380 است که سال گذشته در کنار گلکسی A54 رونمایی شد و در گلکسی A35 نیز به کار رفت. این گوشی در نسخه بررسی ما با 8 گیگابایت رم همراه بود و به طور کلی، عملکرد قابل قبولی از گلکسی M35 مشاهده شد. رابط کاربری به طور کلی روان و پاسخگو است و عملکرد بازی‌ها در مقایسه با قیمت، مناسب به نظر می‌رسد.

به لطف محفظه خنک‌کننده بخار بزرگ‌تر، که اکنون در گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پرچمدار سامسونگ به یک استاندارد تبدیل شده، دما کنترل شده و چیپست در طول جلسات بازی طولانی دچار کاهش سرعت نمی‌شود. گاهی اوقات تاخیرها و لکنت‌هایی در استفاده‌های بازی و غیربازی مشاهده می‌شود، اما این مسئله برای گوشی‌های هوشمند غیرپرچم‌دار گلکسی امری معمول است.

و باید صادقانه گفت که با در نظر گرفتن قیمت M35، کاربران احتمالاً از عملکرد آن رضایت خواهند داشت. گلکسی M35 با توجه به قیمتش، از لحاظ اتصالات بسیار خوب مجهز شده است. این دستگاه از 5G، وای فای 6، NFC و بلوتوث 5.3 پشتیبانی می‌کند. کیفیت تماس آن بیش از حد مطلوب است، هرچند که صدای تماس کمی ضعیف است.

گلکسی M35 دارای عمر باتری فوق‌العاده‌ای است، همانطور که از یک تلفن همراه با باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی انتظار می‌رود. حتی با بازی‌های سنگین و استفاده از داده‌های تلفن همراه 5G، توانایی دوام آوردن یک روز کامل را دارد. با این وجود، چیپست اگزینوس 1380 از نظر عملکرد با تراشه‌های میان‌رده جدید اگزینوس و آخرین پردازنده‌های پرچم‌دار اسنپدراگون مطابقت ندارد.

اگر شارژر مناسبی در اختیار داشته باشید، M35 از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند (که سامسونگ آن را در جعبه قرار نداده)، و شارژ کامل باتری می‌تواند بین 90 تا 100 دقیقه زمان ببرد. شارژ نیم ساعته باتری را از صفر به تقریباً 45 درصد می‌رساند.

تجربه نرم افزاری

گلکسی M35 با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 به صورت پیش‌فرض عرضه می‌شود و دارای بیشتر ویژگی‌های نرم‌افزاری موجود در گوشی‌های سری پرچمدار سامسونگ است. تنها نباید انتظار داشته باشید که ویژگی‌های Galaxy AI را در آن بیابید.

در حالی که سامسونگ قابلیت Google Circle to Search را به گلکسی A35 و تعدادی دیگر از گوشی‌های سری A اضافه کرده است، اما بخش عمده‌ای از تجربه هوش مصنوعی گلکسی تنها در دستگاه‌های پرچمدار موجود است و احتمالاً در آینده نزدیک نیز همین‌طور باقی خواهد ماند.

در زمینه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، سامسونگ وعده داده است که چهار به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل اندروید و به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای مدت پنج سال ارائه دهد، که این امر بسیار قابل توجه است و با رقبا قابل مقایسه نیست.

جمع بندی

گلکسی M35 ارزش خرید بالایی دارد. با صفحه نمایش باکیفیت، محافظ گوریلا گلس مقاوم‌تر، عملکرد مناسب (و خنک‌کنندگی به لطف محفظه بخار بزرگ)، عمر باتری برجسته، و قول ارتقاء به چهار نسخه اصلی سیستم عامل، این گوشی جذابیت زیادی دارد.

طراحی و کیفیت دوربین شاید چندان تحسین‌برانگیز نباشد. حاشیه‌های نمایشگر نسبتاً زیاد هستند و عمر باتری به اندازه‌ای که انتظار می‌رود برای یک باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی فوق‌العاده نیست. با این حال، هیچ‌یک از این موارد در برابر قیمت پیشنهادی، مانعی ایجاد نمی‌کند. مزایا به مراتب بیشتر از معایب است و اگر به دنبال یک گوشی میان‌رده جدید با بودجه محدود هستید، M35 را باید جدی بگیرید.

مزایا

  • صفحه نمایش AMOLED خوب
  • محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس پلاس
  • عملکرد خوب و عمر باتری عالی
  • سیستم خنک کننده بخار بزرگتر دما را کنترل می کند
  • چهار ارتقاء اصلی سیستم عامل اندروید

معایب

  • طراحی ضخیم و سنگین با حاشیه های بزرگ
  • کیفیت دوربین متوسط
  • عمر باتری می توانست بهتر باشد
  • بدون پورت هدفون 3.5
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا