نرم افزار و اینترنت

نسخه وب گوگل فوتوز حالا به طور خودکار از پوشه های کامپیوتر پشتیبان می گیرد

پشتیبان‌گیری از عکس‌ها و ویدیوهای شخصی از رایانه در نسخه وب Google Photos حالا ساده‌تر شده، چرا که گوگل اکنون پشتیبانی از پشتیبان‌گیری خودکار پوشه‌ها را به آن افزوده است. پیشتر، کاربران ناچار بودند تا تصاویر و ویدیوهای خود را به صورت دستی انتخاب و به Google Photos در وب آپلود کنند.

خوشبختانه، با گزارش‌های جدید، قابلیت جدیدی به نسخه وب Google Photos افزوده شده که این فرآیند را خودکار می‌سازد. کاربران می‌توانند به سادگی به وب‌سایت photos.google.com مراجعه کرده و از منوی آپلود، گزینه “Back up folders” را انتخاب کنند تا پشتیبان‌گیری خودکار پوشه فعال گردد.

پس از آن، Google Photos کاربر را برای انتخاب پوشه و درخواست اجازه برای دسترسی به فایل‌های درون پوشه انتخابی راهنمایی می‌کند. با تکمیل تنظیمات، Google Photos در وب به جستجوی فایل‌های جدید در پوشه انتخابی برای آپلود خودکار می‌پردازد. این قابلیت به برنامه Google Drive برای دسکتاپ در مک و ویندوز شباهت دارد.

پنجره پشتیبان‌گیری همچنین تعداد و حجم فایل‌های در حال آپلود را نشان می‌دهد، بنابراین می‌توانید داده‌هایی که برای بارگذاری استفاده می‌شوند را بررسی کنید. علاوه بر این، می‌توانید پوشه انتخابی را با ضربه زدن بر روی آیکون منوی سه‌نقطه کنار آن حذف کنید و با انتخاب گزینه “Add folder”، پوشه دیگری اضافه نمایید.

ویژگی جدید پشتیبان‌گیری خودکار Google Photos دارای یک نقطه ضعف است؛ در مقابل اپلیکیشن دسکتاپ Google Drive که به صورت خودکار فایل‌ها را در پس‌زمینه پشتیبان‌گیری می‌کند، برای پشتیبان‌گیری از پوشه‌های انتخابی نیاز است که به طور منظم به نسخه وب Google Photos مراجعه کنید. با این حال، این روش همچنان از بارگذاری دستی تصاویر و ویدیوها بهتر است.

در سیستم عامل اندروید، گوگل در حال توسعه یک پخش‌کننده ویدیویی جدید است که نه تنها دارای رابط کاربری به‌روزرسانی شده است، بلکه ویژگی‌های جدیدی مانند دکمه تکرار و دکمه توقف زیر ویدیو را نیز ارائه می‌دهد. این پخش‌کننده ویدیویی همچنین بازخورد لمسی را هنگام جستجو در ویدیو با استفاده از نوار جستجوی نقطه‌دار جدید فراهم می‌آورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا