هوش مصنوعی

حالت صوتی پیشرفته ChatGPT بالاخره وارد اتحادیه اروپا شد

در ماه می، همزمان با عرضه GPT-4o، شرکت OpenAI برای نخستین بار قابلیت ChatGPT Advanced Voice را معرفی کرد. این رابط کاربری صوتی جدید، به ChatGPT امکان می‌دهد تا به فرمان‌های صوتی در کمتر از 232 میلی‌ثانیه و با میانگین زمانی 320 میلی‌ثانیه پاسخ دهد، که این زمان با سرعت پاسخ‌گویی انسان در گفتگوهای معمولی برابری می‌کند.

در ابتدا، ChatGPT Advanced Voice تنها برای کاربران پلاس و تیم در آمریکا فعال شد. ماه گذشته، OpenAI این قابلیت صوتی را برای کاربران در بریتانیا نیز فراهم آورد. امروز، OpenAI اعلام کرده است که ChatGPT Advanced Voice اکنون برای تمامی کاربران ChatGPT Plus و Team در اتحادیه اروپا، سوئیس، ایسلند، نروژ و لیختن‌اشتاین قابل دسترسی است.

با این توسعه، OpenAI همچنان به گسترش دسترسی به فناوری هوش مصنوعی پیشرفته خود برای کاربران در سرتاسر جهان ادامه می‌دهد. برای بهره‌برداری از قابلیت حالت صوتی پیشرفته، نسخه‌ی جدیدترین اپلیکیشن ChatGPT را از گوگل پلی استور و اپل اپ استور در مناطقی که پشتیبانی می‌شوند، دانلود نمایید. توجه داشته باشید که OpenAI محدودیت روزانه‌ای برای استفاده از قابلیت Advanced Voice اعمال کرده است.

برنامه ChatGPT هنگامی که تنها 15 دقیقه از زمان استفاده روزانه‌ی حالت پیشرفته صوتی باقی مانده باشد، به شما هشدار خواهد داد. در ماه‌های اخیر، OpenAI چندین بهبودیه در قابلیت Advanced Voice اعمال کرده است. کاربران اکنون می‌توانند از بین پنج صدای جدید برای پاسخ‌های خود انتخاب کنند: Arbor، Maple، Sol، Spruce و Vale. با افزوده شدن این گزینه‌ها، ChatGPT Advanced Voice اکنون نه صدای متفاوت را پیشنهاد می‌دهد.

ChatGPT همچنین به کاربران امکان می‌دهد تا دستورالعمل‌های سفارشی خود را تنظیم کرده و درخواست کنند تا مکالمات را برای استفاده در آینده به خاطر بسپارد. در نهایت، OpenAI کیفیت مکالمه، صافی صدا و لهجه را در برخی زبان‌های خارجی بهبود بخشیده است. رقیب اصلی OpenAI، گوگل، قابلیت صوتی پیشرفته‌ای تحت عنوان Gemini Live را برای کاربران برنامه پیشرفته Gemini عرضه کرده است. Gemini Live اکنون در بیش از 40 زبان برای کاربران اندروید قابل دسترسی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا