هوش مصنوعی

آنتروپیک مدل به روز شده Claude 3.5 Sonnet را عرضه می کند

آنتروپیک امروز مدل به‌روزرسانی‌شده Claude 3.5 Sonnet و مدل جدید Claude 3.5 Haiku را معرفی کرد. مدل به‌روزرسانی‌شده Claude 3.5 Sonnet، با پیشرفت‌های چشمگیر در کدنویسی، بهبودهای کلی را ارائه می‌دهد. Claude 3.5 Haiku، پاسخ آنتروپیک به GPT-4o Mini و Gemini 1.5 Flash است. این مدل با قیمتی مشابه نسخه قبلی خود عرضه می‌شود، اما با بهبودهای قابل توجه در عملکرد همراه است.

بهبود Claude 3.5 Sonnet شامل موارد زیر است:

  • امتیاز SWE-bench Verified از 33.4 درصد به 49.0 درصد افزایش یافته است؛ بهترین امتیاز تا به حال توسط هر مدلی در صنعت.
  • امتیاز TAU-bench از 62.6 درصد به 69.2 درصد در حوزه خرده فروشی و از 36.0 درصد به 46.0 درصد در حوزه خطوط هوایی افزایش یافته است.
  • امتیازات GPQA و MMLU Pro به ترتیب به 65 درصد و 78 درصد افزایش یافت که بهتر از Gemini 1.5 Pro است.

مدل جدید Claude 3.5 Haiku در بسیاری از بنچمارک های هوش مصنوعی، عملکرد بهتری نسبت به Claude 3 Opus، بزرگ‌ترین مدل در نسل قبلی Anthropic، داشته است. Claude 3.5 Haiku با کسب امتیاز 40.6 درصد در SWE-bench Verified، عملکردی بهتر از Claude 3.5 Sonnet اصلی و OpenAI GPT-4 Turbo را نشان داده است. این مدل در ابتدا تنها به صورت متنی عرضه خواهد شد و پشتیبانی از تصاویر در آینده ارائه می‌گردد.

Anthropic تأکید کرد که آزمایش‌های مشترک قبل از راه‌اندازی مدل جدید Claude 3.5 Sonnet توسط مؤسسه ایمنی هوش مصنوعی ایالات متحده (US AISI) و مؤسسه ایمنی بریتانیا (UK AISI) به عنوان بخشی از توافق‌نامه‌ای که امسال امضا شده، انجام گرفته است. با توجه به سیاست‌های مقیاس‌پذیری، مدل به‌روزرسانی شده Claude 3.5 Sonnet تحت استاندارد ASL-2 قرار خواهد گرفت.

Claude 3.5 Sonnet به‌روزرسانی شده اکنون با قیمت یکسان برای تمامی توسعه‌دهندگان از طریق Anthropic API، Amazon Bedrock و Google Cloud’s Vertex AI قابل دسترسی است. مدل جدید Claude 3.5 Haiku نیز در اواخر ماه جاری عرضه خواهد شد. با توجه به عملکرد بهبود یافته و قیمت مقرون‌به‌صرفه، این مدل‌های جدید Claude 3.5 برای توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارهایی که به دنبال مدل‌های زبان پیشرفته برای برنامه‌های هوش مصنوعی خود هستند، گزینه‌های جذابی به شمار می‌روند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا