موبایل و تبلت

هواوی HarmonyOS Next رونمایی شد: نسخه جدید رقیب اندرویدی

هواوی به تازگی با راه‌اندازی رسمی HarmonyOS Next، فصل جدیدی در تاریخ خود آغاز کرده است. این نخستین سیستم‌عامل هوآوی است که بدون وابستگی به اندروید و هسته لینوکس توسعه یافته، با هدف انتقال کامل دستگاه‌هایش به یک سیستم‌عامل داخلی است. HarmonyOS Next در حال حاضر برای تأمین نیازهای نسل کنونی و آتی دستگاه‌های هواوی در چین طراحی شده، هرچند که پیش از این، انتشار جهانی آن تأیید شده بود.

این سیستم‌عامل قابلیت کاربرد در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها از جمله گوشی های هوشمند، پوشیدنی‌ها، دستگاه‌های خانگی هوشمند و سیستم‌های کابین خودرو را دارد. HarmonyOS Next با استفاده از یک میکروکرنل اختصاصی که بر پایه هسته منبع باز OpenHarmony توسعه یافته، به کار گرفته می‌شود. این سیستم با پشتیبانی کامپایلر هواوی آرک و سرویس‌های موبایل هوآوی (HMS)، به یک معماری یکپارچه و هماهنگ بین دستگاه‌های HarmonyOS Next، ابر و همچنین اتصال بین انواع مختلف دستگاه‌ها دست یافته است.

ریچارد یو، مدیر هواوی، اعلام کرده است که در حال حاضر 15000 اپلیکیشن و سرویس جزئی از اکوسیستم HarmonyOS Next هستند و تعداد بیشتری نیز در راه است. علاوه بر این، مشخص شده که نسخه‌های پیشین HarmonyOS هم‌اکنون بر روی بیش از یک میلیارد دستگاه در سرتاسر جهان فعال هستند، شامل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند، خانه‌های هوشمند و سیستم‌های سرگرمی خودرو.

HarmonyOS Next با ظاهر بصری جدید و گزینه‌های سفارشی‌سازی برای صفحه قفل و صفحه اصلی، مرکز کنترل بازطراحی‌شده، انیمیشن‌های سریع‌تر و سرعت بالاتر در راه‌اندازی برنامه‌ها عرضه می‌شود. ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی نیز در این نسخه گنجانده شده‌اند که توسط هوش مصنوعی سطح سیستم و بر پایه مدل زبان بزرگ Pangu فراهم می‌شوند.

هواوی همچنین به بهبود 30 درصدی در روانی کارکرد دستگاه‌ها و کاهش 20 درصدی مصرف انرژی در ارتباطات بین ماژول‌های نرم‌افزاری دست یافته است. Huawei Share 2.0 قول اتصال بی‌درنگ و اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین دستگاه‌ها را می‌دهد، به طوری که هواوی ادعا می‌کند می‌توانید یک فایل 1.2 گیگابایتی را بین دو دستگاه HarmonyOS Next در تنها 8 ثانیه منتقل کنید.

در زمینه امنیت، HarmonyOS Next با معماری امنیتی توسعه‌یافته Star Shield که محافظت در سطح سیستم را فراهم می‌کند، عرضه شده است. هواوی نسخه بتای عمومی HarmonyOS را برای کاربران چینی منتشر کرده است. لیست دستگاه‌های پشتیبانی‌شده شامل سری Pura 70، Huawei Pocket 2 و MatePad Pro 11 (2024) می‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا