سخت افزار

معرفی تراشه کوالکام اسنپدراگون Cockpit Elite و Ride Elite برای خودرو

در اجلاس اسنپدراگون امسال، کوالکام دو تراشه‌ی جدید و پیشرفته برای صنعت خودرو رونمایی کرد: اسنپدراگون Cockpit Elite و Ride Elite. این تراشه‌ها جزئی از مجموعه‌ی شاسی‌های دیجیتال اسنپدراگون هستند و از هسته جدید کوالکام Oryon بهره می‌برند. طبق نام‌گذاری، کاکپیت الیت برای سیستم‌های اطلاعاتی و سرگرمی داخل خودرو طراحی شده، در حالی که راید الیت برای کنترل سیستم‌های خودران پیشرفته و تعامل با محیط بیرونی است.

جالب است که تولیدکنندگان خودرو می‌توانند به لطف معماری انعطاف‌پذیر، این دو تراشه را در یک SoC واحد تلفیق کنند. این تراشه‌ها همچنین شامل یک NPU قدرتمند هستند که عملکرد آن 12 برابر بهتر از پلتفرم‌های قبلی کوالکام است و به بهبود تجربه‌ی کاربری داخل کابین و فرآیندهای تصمیم‌گیری سیستم‌های کمکی رانندگی کمک می‌کند. سپس پردازنده گرافیکی جدید Adreno که در کابین قرار دارد، تجربه چندرسانه‌ای را در داخل کابین مدیریت می‌کند.

این پردازنده از برنامه‌های کاربردی که از زمینه آگاه هستند و قابلیت‌های چندرسانه‌ای و بازی‌های پیشرفته با عملکردی سه برابر بهتر نسبت به نسل قبلی پشتیبانی می‌کند. برخی ویژگی‌های ایمنی نیز برای تضمین عملکرد مداوم در تمام زمان‌ها طراحی شده‌اند. با کمک کنترل‌کننده جزیره ایمنی، عملکردهای ADAS همواره فعال هستند. یک چارچوب نرم‌افزاری یکپارچه جدید، مقیاس‌پذیری، پیاده‌سازی و ارتقاء ویژگی‌ها را از طریق یک میز کار مبتنی بر ابر برای تولیدکنندگان ساده‌تر می‌کند.

این امر به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های جدید را با سرعت بیشتری عرضه کنند. پلتفرم Elite Ride جدید کوالکام نیز به چشم‌هایی مجهز است. یک ISP قدرتمند قادر است اطلاعات 40 حسگر چندوجهی را مدیریت و پردازش کند، که از این میان 20 حسگر می‌توانند دوربین‌های با وضوح بالا باشند که نه تنها برای دنیای خارج، بلکه برای نظارت 360 درجه‌ای در داخل کابین به کار می‌روند. ویژگی‌های دیگر قابل توجه شامل پشتیبانی از صدای منطقه‌ای مجهز به هوش مصنوعی و پشتیبانی از 16 نمایشگر با وضوح 4K است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا