گوناگون

همکاری کوالکام و گوگل برای کمک به خودروسازان در ایجاد سیستم های صوتی هوش مصنوعی

با تشکر از همکاری جدیدی که بین کوالکام و گوگل شکل گرفته، تولیدکنندگان خودرو اکنون قادر به توسعه دستیارهای صوتی هوش مصنوعی جدید برای ماشین‌های خود هستند. کوالکام در ابتدای امروز خبر داد که در حال کار بر روی یک سیستم توسعه هوش مصنوعی جدید با گوگل برای خودروسازان است.

نسخه جدید، که بر پایه سیستم عامل Android Automotive (AAOS)، پلتفرم سرگرمی و اطلاعاتی گوگل برای خودروها است، توسط کوالکام ارائه شده است. کوالکام، Snapdragon Digital Chassis خود را با Google Cloud و AAOS ترکیب کرده تا کابین‌های دیجیتال جدیدی با هوش مصنوعی برای خودروها تولید کند. همچنین، کوالکام دو تراشه جدید را برای بهبود سیستم‌های رانندگی، از جمله Snapdragon Cockpit Elite برای داشبورد و Snapdragon Ride Elite برای امکانات خودران معرفی کرده است.

این رابط جدید به رانندگان و مسافران امکان می‌دهد تا با دستیارهای صوتی سفارشی، نقشه‌های جامع و به‌روزرسانی‌های رانندگی در زمان واقعی تعامل کنند. خودروسازان می‌توانند از این سیستم جدید برای ساخت دستیارهای صوتی هوش مصنوعی منحصر به فرد و قابل فروش خود استفاده کنند که به اتصال به تلفن هوشمند نیاز ندارند.

خودروسازان دیگر نیز اقداماتی را برای ادغام سیستم‌های هوش مصنوعی در خودروهای خود انجام داده‌اند. فولکس‌واگن در نمایشگاه CES 2024 اعلام کرد که قصد دارد ChatGPT را در دستیارهای صوتی ماشین‌های خود در طیف گسترده‌ای از مدل‌های جدید ادغام کند. پس از یک شروع آرام، AAOS اکنون به عنوان پایه‌ای برای وسایل نقلیه بسیاری از تولیدکنندگان از جمله شورولت، هوندا، ولوو و ریویان عمل می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا