کنسول و بازی

کوالکام از فناوری Snapdragon Game Super Resolution 2 رونمایی کرد

در آوریل 2023، کوالکام ویژگی جدیدی در Snapdragon Elite Gaming تحت عنوان Snapdragon Game Super Resolution (GSR) را معرفی کرد که قادر است عملکرد بازی‌های موبایل و طول عمر باتری را بهبود ببخشد. Snapdragon GSR یک روش فوق‌العاده وضوح تک‌پاس و آگاه به فضا است که وضوح بازی‌ها را با عملکرد بهینه و صرفه‌جویی در مصرف انرژی افزایش می‌دهد.

اخیراً، کوالکام Snapdragon Game Super Resolution 2 (GSR2) را رونمایی کرده که یک راه‌حل ارتقاء مقیاس زمانی برای پردازنده‌های گرافیکی Adreno با چندین بهبود قابل توجه نسبت به نسخه پیشین است. GSR2 قادر است بازی‌های با وضوح 1080p را به تصاویر 4K با جزئیات دقیق تبدیل کند. به عنوان یک راه‌حل زمانی، انباشت نمونه‌ها در طول زمان به افزایش تعریف کمک می‌کند.

علاوه بر این، چون GSR2 از نمونه‌های رنگی فریم‌های قبلی استفاده می‌کند، می‌تواند تصویر نهایی را با کیفیتی بسیار بالاتر از GSR1، که تنها به بافر فریم فعلی متکی بود، ارائه دهد. علاوه بر بهبود وضوح تصویر بازی‌ها، GSR2 می‌تواند نرخ فریم را برای یک تجربه بازی روان‌تر افزایش دهد. اگر بازی از قبل با نرخ فریم مطلوب اجرا شود، توسعه‌دهندگان می‌توانند از فریم‌های اضافی برای ارتقاء خط لوله رندرینگ خود استفاده کنند یا بافت‌های باکیفیت‌تر، هندسه پیچیده‌تر، LODهای بهتر و غیره اضافه نمایند.

GSR2 با بهینه‌سازی عملکرد، به افزایش طول عمر باتری در بازی‌ها نیز کمک می‌کند. الگوریتم اصلی بازی سوپر رزولوشن اسنپدراگون شامل دو مرحله است: مرحله تبدیل و مرحله بزرگ‌نمایی. همچنین، یک مرحله تیزکننده اختیاری وجود دارد که می‌تواند برای بهبود جلوه‌های بصری به کار گرفته شود. کوالکام به توسعه‌دهندگان بازی این امکان را می‌دهد که بر اساس نیازهای خاص بازی خود، از پاس اختیاری Sharpen Pass استفاده کنند. توسعه‌ دهندگان می‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد GSR2 را در صفحه GitHub آن پیدا کنند. همچنین، پلاگین Unreal Engine Super Resolution 2 Snapdragon Game برای نسخه‌های مختلف موتور قابل دانلود است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا