سخت افزار

رزبری پای گزینه جدید SSD را برای افزایش عملکرد عرضه می کند

بنیاد رزبری پای درایوهای حالت جامد (SSD) را که به طور خاص برای استفاده با رایانه‌های تک‌برد خود، Raspberry Pi 5، طراحی شده‌اند، معرفی کرده است. این SSDهای جدید Raspberry Pi در ظرفیت‌های ذخیره‌سازی 256 و 512 گیگابایتی موجود هستند و به صورت جداگانه و همراه با آداپتور M.2 HAT+ به فروش می‌رسند.

زمانی که Raspberry Pi 5 سال گذشته عرضه شد، نقدهای مثبتی را به دلیل عملکرد بسیار سریع‌تر نسبت به مدل‌های پیشین دریافت کرد. با این حال، کاربران به سرعت دریافتند که قابلیت‌های توسعه‌یافته از طریق ویژگی‌هایی مانند پورت جدید PCI Express نیز به همان اندازه هیجان‌انگیز هستند. این پورت امکان اتصال مستقیم سخت‌افزارهای اضافی مانند آداپتورهای اترنت، کارت‌های گرافیکی و SSDها را به رزبری پای 5 برای افزایش قابلیت‌های آن می‌دهد.

SSDها به طور چشمگیری از کارت‌های microSD که معمولاً در دستگاه‌های Raspberry Pi استفاده می‌شوند، سریع‌تر هستند. برای کسانی که به دنبال بیشترین کارایی هستند، استفاده از SSD برای راه‌اندازی و اجرای سیستم عامل Raspberry Pi ایده‌آل است. SSDهای جدید با نام تجاری Raspberry Pi به خصوص برای این منظور طراحی شده‌اند و بنا به اعلام این شرکت، بسته به ظرفیت، حداقل سرعت‌های خواندن و نوشتن را به ترتیب 40000 و 70000 IOPS فراهم می‌کنند.

SSD با ظرفیت 256 گیگابایت با قیمت 30 دلار برای خرید جداگانه یا 40 دلار به همراه کیت آداپتور M.2 HAT+ مورد نیاز برای اتصال آغاز می‌شود. مدل بزرگ‌تر با ظرفیت 512 گیگابایت به قیمت 45 دلار برای خرید جداگانه یا 55 دلار در کیت عرضه می‌شود. هر دو مدل در حال حاضر در انبار موجود بوده و نسخه 512 گیگابایتی برای پیش‌سفارش تا اواخر نوامبر در دسترس است.

لازم به ذکر است که Raspberry Pi 5 با قیمت شروع 60 دلار برای مدل 4 گیگابایتی و 80 دلار برای مدل 8 گیگابایتی عرضه می‌شود. Raspberry Pi 4 و مدل‌های ارزان‌تر آن همچنان در حال تولید هستند. آداپتور M.2 HAT+، رابط PCI Express Raspberry Pi را به یک سوکت استاندارد M.2 M-key تبدیل می‌کند. البته، تولیدکنندگان آداپتورهای شخص ثالث نیز گزینه‌های سازگاری مشابهی را ارائه می‌دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا