موبایل و تبلت

آنر از MagicOS 9.0 مبتنی بر اندروید 15 پرده برداری کرد

آنر یک هفته پیش از رونمایی از سری پرچمدار مجیک 7، MagicOS 9.0 را در چین معرفی کرد و آن را به عنوان اولین سیستم عامل هوش مصنوعی شخصی‌سازی شده برای تمام سناریوها در جهان نام برد و تأکید زیادی بر ادغام عمیق‌تر دستیار صوتی Yoyo یا همان عامل هوش مصنوعی داشت.

MagicOS 9.0 که بر پایه اندروید 15 ساخته شده، با استفاده از MagicLM، مدل زبان اختصاصی آنر، در چندین برنامه کاربردی فعالیت می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که این سیستم عامل قادر به درک زبان طبیعی و بینایی کامپیوتری است و همچنین می‌تواند از عادات کاربران یاد بگیرد و از زمینه‌های مختلف آگاه باشد.

عملیات درون برنامه‌ای به آن امکان می‌دهد تا مانند یک دستیار انسانی، برای شما قهوه سفارش دهد، خرید را انجام دهد و با یک اعلان، پرداخت را تأیید کند. در حالی که مدل جدید با پارامتر 3B دارای پارامترهای کمتری نسبت به مدل قبلی با پارامتر 7B است، MagicLM قرار است 80 درصد کاهش مصرف انرژی، 77 درصد افزایش سرعت بارگذاری و 500 درصد افزایش سرعت خروجی کلمه را به ارمغان بیاورد.

این به معنای کاهش 1.8 گیگابایتی فضای ذخیره‌سازی و 1.6 گیگابایت کاهش مصرف رم است. MagicOS 9.0 نیز از اولین ویژگی‌های تشخیص عمیق هوش مصنوعی در صنعت برای مقابله با کلاهبرداری و حفاظت از کاربران بهره می‌برد. از لحاظ طراحی، این سیستم عامل شامل ویژگی‌های جدیدی چون دسکتاپ چند منظوره، صفحه قفل جادویی و استایل جادویی است که امکان شخصی‌سازی کامل تجربه کاربری را فراهم می‌آورد.

علاوه بر این، امکاناتی مانند گالری هوش مصنوعی، پاک‌کن هوش مصنوعی، بازسازی چهره و توسعه تصویر هوش مصنوعی نیز ارائه شده است. آنر تأیید کرده که سه دوجین دستگاه به‌روزرسانی جدید را دریافت خواهند کرد و جدول زمانی عرضه‌ای را اعلام نموده است. با این حال، این به‌روزرسانی‌ها مختص بازار چین بوده و بنابراین، واحدهای بین‌المللی باید برای دریافت آن کمی بیشتر صبر کنند.

انتظار می‌رود که MagicOS 9.0 در ابتدای سال 2025 به همراه عرضه بین‌المللی گوشی‌های Magic7 در سراسر جهان معرفی شود. در آن زمان، اطلاعات بیشتری درباره عرضه جهانی این سیستم عامل و دستگاه‌های بین‌المللی در دسترس قرار خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا