موبایل و تبلت

با وان پلاس Oxygen OS 15 مبتنی بر اندروید 15 آشنا شوید

اندروید 15 طعم این فصل است و تولیدکنندگان در حال رقابت برای اعلام و عرضه به‌روزرسانی‌های پوسته UX خود بر روی این پلتفرم جدید هستند. وان پلاس به تازگی سیستم عامل Oxygen OS 15 مبتنی بر اندروید 15 را برای دستگاه‌های خود معرفی کرده که شامل چندین ویژگی جدید است و با به‌روزرسانی‌های پیشرفته هوش مصنوعی تکمیل می شود.

ارتقاء عملکرد

وان پلاس برای ارائه تجربه‌ای روان‌تر و بهتر در Oxygen OS 15، از پردازش موازی استفاده می‌کند. گفته می‌شود این پردازش موازی، پوشش جامعی از انیمیشن‌های بدون وقفه را فراهم می‌آورد که به انتقال نرم بین اپلیکیشن ها کمک می‌کند. علاوه بر این، وان پلاس بر دو نوع انیمیشن تمرکز دارد: یک لغزش ملایم برای خروج از اپلیکیشن که با انیمیشن نرمی برنامه را به آیکون خود در صفحه اصلی بازمی‌گرداند، و یک اسلاید شدید که منجر به انیمیشن خروج سهموی می‌شود.

فراتر از انیمیشن‌های جدید، وان پلاس اعلام کرد که با حذف ویژگی‌های غیرضروری، سیستم را تا حدود 20 درصد کوچک‌تر کرده است. با این حال، این کاهش اندازه فقط برای پرچمدار بعدی آنها، که احتمالاً وان پلاس 13 خواهد بود، قابل دسترسی است و انتظار می‌رود که با Oxygen OS 15 به صورت پیش‌فرض عرضه شود.

بهبود طراحی

Oxygen OS 15 نیز با چندین به‌روزرسانی طراحی ارائه شده است. کارت‌های قفسه جدید با طرح‌های رنگی نیمه‌تنی و اندازه‌های گسترده‌تری مانند 1×2، 2×2، 2×4 و 4×4 موجود هستند. همچنین می‌توان اپلیکیشن شخص ثالثی مانند Zomato و Blinkit را به Shelf اضافه کرد. وان پلاس جلوه‌های “درخشان” را برای شارژ، نصب اپلیکیشن ها و باز کردن قفل به رابط‌های کاربری افزوده است.

به‌عنوان مثال، در طول شارژ Super VOOC، لرزش سرعت را تأکید می‌کند، در حالی که انیمیشن باز کردن قفل اثر موجی را برای افزایش سیالیت اضافه می‌کند. وان پلاس همچنین اعلام کرده که Oxygen OS 15 با نمادهای بازطراحی شده، ارائه می‌شود و خبر خوب این است که تخم مرغ عید پاک مخفی در برنامه ماشین حساب همچنان پابرجاست.

برای کاربرانی که به دنبال سفارشی‌سازی بیشتری هستند، وان پلاس ویژگی “عمق” را برای تنظیم تصاویر پس‌زمینه صفحه قفل و چندین تم جدید بسته‌بندی‌شده به نام “تم‌های فلکس” ارائه می‌دهد. علاوه بر این، با ویژگی جدید OnePlus OneTake، صفحات قفل می‌توانند با یک عکس سوژه در نمایشگر همیشه روشن، هنگام باز کردن قفل دستگاه و ورود به صفحه اصلی، از یک بریدگی تصویر به یک عکس کامل تغییر کنند. این شرکت همچنین افکت تاری گاوسی را در مراکز کنترل و اعلانات بهبود بخشیده و اکنون از ترکیب رنگ‌ها بر اساس تصویر زمینه پس‌زمینه بهره می‌برد.

ویژگی های جدید

وان پلاس با ارائه‌ی Oxygen OS 15، قابلیت Open Canvas را به گوشی‌های معمولی خود اضافه می‌کند و آن را فراتر از دستگاه‌های تاشو و تبلت‌های خود توسعه می‌دهد. Open Canvas کار با چندین پنجره را بدون نیاز به کوچک کردن پنجره‌ها تسهیل می‌بخشد. نکته‌ی مهم این است که شما تنها می‌توانید دو اپلیکیشن را همزمان در Open Canvas بر روی دستگاه‌های با صفحه‌نمایش کوچک (یعنی غیر از تاشو یا تبلت) اجرا کنید.

Oxygen OS 15 یک راه‌حل داخلی برای به اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین کاربران وان پلاس و کاربران آیفون ارائه می‌دهد. برای استفاده از این قابلیت، کاربران آیفون باید اپلیکیشن O+ Connect را دانلود کنند، اما نیازی به اپلیکیشن اضافی بر روی دستگاه‌های مجهز به Oxygen OS 15 نیست.

ارتقا هوش مصنوعی وان پلاس

Oxygen OS 14 هم اکنون شامل ویژگی‌های هوش مصنوعی مانند پاک‌کن هوش مصنوعی، AI Clear Face و AI Best Face می‌باشد. وان پلاس در Oxygen OS 15، ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری را به اپلیکیشن گالری خود افزوده، که می توان به AI Unblur، AI Reflection Eraser و AI Detail Boost اشاره نمود.

AI Unblur به بهبود کیفیت عکس‌های تار کمک می‌کند، AI Reflection Eraser انعکاس‌های ناخواسته را هنگام عکاسی از سطوح شیشه‌ای حذف می‌کند، و AI Detail Boost جزئیات بیشتری را در عکس‌های برش خورده بازیابی می‌کند. AI Detail Boost همچنین در بهبود کیفیت تصاویر پیکسلی نیز کاربرد دارد و از کاربران در بازیابی کیفیت تصویر یاری می‌رساند. لازم به ذکر است که این سه ویژگی بر پایه ابر کار می‌کنند و مستقیماً روی دستگاه فعال نمی‌شوند.

علاوه بر گالری وان پلاس، این شرکت هوش مصنوعی را به برنامه Notes افزوده است. اپلیکیشن OnePlus Notes قادر است به صورت خودکار یادداشت‌های شما را مرتب سازی کند، نکات کلیدی را مشخص نماید و حتی یادداشت‌ها را خلاصه کند. این اپلیکیشن می‌تواند محتوا را توسعه دهد یا فشرده سازد، صدای ضبط شده را به متن تبدیل کند، کلمات اضافی را حذف و قالب‌بندی را بهبود بخشد. تمام این فرآیندها از طریق پردازش ابری انجام می‌شود.

Oxygen OS 15 نیز از جستجوی هوشمند برخوردار است که یک پیشرفت در جستجوی داخل دستگاه به شمار می‌رود. کاربران می‌توانند با استفاده از پردازش زبان طبیعی، در میان برنامه‌هایی نظیر تنظیمات، فایل‌ها و یادداشت‌ها به جستجو بپردازند. جستجوی هوشمند، پرس و جوها را تفسیر کرده، در فایل‌ها و برنامه‌های شما به دنبال پاسخ می‌گردد و پاسخ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که این جستجو با استفاده از ترکیبی از هوش مصنوعی دستگاهی و ابری انجام می‌شود و به طور کامل روی دستگاه نیست.

ویژگی جعبه ابزار هوش مصنوعی در Oxygen OS 15، اکنون با پاسخ‌های هوش مصنوعی که از طریق ابر کنترل می‌شوند، ارائه می‌شود. شما می‌توانید از طریق نوار کناری به این ویژگی دسترسی پیدا کنید. این ویژگی قادر است مکالمات شما را در برنامه‌های پیام‌رسان مانند واتس اپ، اینستاگرام و اسنپ چت درک کرده و پاسخ‌های مرتبط با هوش مصنوعی را تولید کند.

ارتقاء گوگل به دستگاه های وان پلاس می آید

فراتر از هوش مصنوعی وان پلاس، Oxygen OS 15 چندین ویژگی جدید گوگل را برای دستگاه‌های وان پلاس به ارمغان می‌آورد. Circle to Search، که با وان پلاس 12 در Oxygen OS 15 معرفی شده، به کاربران وان پلاس امکان می‌دهد تا به سرعت متن و تصاویر موجود بر روی صفحه نمایش خود را جستجو کنند. این ویژگی، که ممکن است کوچک به نظر برسد، اما جستجو در گوگل را برای دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از Circle to Search به یک عمل طبیعی تبدیل می‌کند.

Oxygen OS 15 همچنین قابلیت Pass Scan را در Google Wallet فعال می‌سازد، که به کاربران اجازه می‌دهد تا کارت‌های پرواز را به سرعت اسکن کرده و به کیف پول گوگل خود اضافه کنند. این ویژگی هم از طریق دوربین و هم در آلبوم عکس کاربر قابل استفاده است. Pass Scan که در ماه آگوست در ایالات متحده راه‌اندازی شده بود، با این اعلامیه، احتمالاً به زودی به صورت جهانی عرضه خواهد شد.

وان پلاس اعلام کرده است که پرچمدار بعدی آن، گوگل Gemini را به عنوان دستیار پیش‌فرض خود خواهد داشت و ویژگی Gemini Live را نیز در خود جای خواهد داد. دستگاه‌های فعلی وان پلاس نیز از ویژگی‌های تشخیص سرقت اندروید و تشخیص تهدیدات زنده Google Play Protect بهره‌مند هستند.

جدول زمانی انتشار Oxygen OS 15

وان پلاس هنوز برنامه زمانی کاملی برای عرضه Oxygen OS 15 که بر پایه اندروید 15 است، منتشر نکرده است. با این وجود، این شرکت اعلام کرده که اولین نسخه بتای عمومی Oxygen OS 15 در تاریخ 30 اکتبر 2024 برای وان پلاس 12 منتشر خواهد شد. وان پلاس همچنین اظهار داشته که قابلیت‌های هوش مصنوعی تا پایان ماه نوامبر فعال خواهند شد. برخی از این قابلیت‌های هوش مصنوعی به منظور تضمین عملکرد بهینه، تنها برای برخی مدل‌ها در دسترس خواهند بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا