هوش مصنوعی

گوگل فوتوز برچسبی برای تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی می گذارد

در سال گذشته، شرکت‌های بزرگ فناوری ابزارهای هوش مصنوعی را در مجموعه نرم‌افزارهای خود عرضه کردند. با توجه به اینکه دستکاری تصاویر و ویدیوها توسط هوش مصنوعی مولد آسان‌تر شده است، اکنون شاهد موج دومی از اجرای سیاست‌هایی هستیم که به اطلاع‌رسانی بهتر به مردم در زمان استفاده از این فناوری در محتوا کمک می‌کنند. گوگل آخرین شرکتی است که این مسیر را دنبال می‌کند.

پس از رونمایی از ابزارهایی نظیر Magic Editor در بهار گذشته و ادغام هوش مصنوعی در ویرایشگر ویدیوی خود در ماه گذشته، Google Photos اکنون شروع به برچسب‌زدن محتوای بصری که با استفاده از هوش مصنوعی ویرایش شده‌اند، می‌کند. گوگل پیشتر تصاویر ویرایش‌شده با هوش مصنوعی را با استفاده از متادیتا برچسب‌گذاری می‌کرد، اما حالا به همراه تصاویر ویرایش‌شده، بیانیه‌ای ساده نیز ارائه می‌دهد.

در نمونه‌ای که این شرکت در وبلاگ خود منتشر کرده، بخشی با عنوان “اطلاعات هوش مصنوعی” در پایین صفحه جزئیات تصویر قرار دارد که اعتبار ابزار هوش مصنوعی به‌کار رفته برای ویرایش تصویر را لیست می‌کند. علاوه بر این، زمانی که تصویری توسط هوش مصنوعی مولد ویرایش شده یا تصویری ترکیبی از چندین عکس با استفاده از ویژگی‌هایی مانند Best Take ایجاد شده، مشخص می‌شود. این زبان جدید از هفته آینده در Google Photos به نمایش درخواهد آمد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا