هوش مصنوعی

هوش مصنوعی متا در قراردادی چند ساله به محتوای خبری رویترز دسترسی پیدا می کند

روز به روز، نشریات بیشتری به پیشرفت هوش مصنوعی کمک می‌کنند. در ابتدا، Axios خبر داد که ناشرانی چون Time و Dotdash Meredith با OpenAI برای استفاده از محتوای خود همکاری کرده‌اند، و حالا رویترز نیز به ربات‌های چت هوش مصنوعی متا اجازه دسترسی به محتوای خبری خود را داده است تا به سوالات مربوط به رویدادهای جاری و خبری پاسخ دهند.

این توافق چند ساله به کاربران در آمریکا امکان می‌دهد تا اکنون اطلاعات دقیق اخبار فوری را از طریق ابزار چت ربات هوش مصنوعی متا دریافت کنند، که این پاسخ‌ها با ارجاع و لینک به گزارش‌های مرتبط رویترز همراه هستند. این توافق، نخستین قرارداد خبری متا در حوزه هوش مصنوعی است، ولی رویترز از سال 2020  به عنوان شریک راستی‌آزمایی با این شرکت همکاری داشته است. یکی از سخنگویان متا اظهار داشت:

ما پیوسته در جستجوی بهبود محصولاتمان هستیم و با همکاری متا و رویترز، هوش مصنوعی متا قادر به پاسخگویی به سوالات مرتبط با اخبار با ارائه خلاصه و لینک به محتوای رویترز خواهد بود.

این دو شرکت افشا نکرده‌اند که آیا متا به کتابخانه رویترز برای آموزش مدل زبان یادگیری خود، Llama، دسترسی خواهد داشت یا نه. جزئیات دقیق این معامله هنوز مشخص نیست، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که رویترز برای این دسترسی مبلغی دریافت خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا