دوربین های دیجیتال

معرفی دوربین 23 هزار دلاری لایکا با روکش پلاتین

لایکا هفتادمین سالگرد دوربین‌های مسافت‌یاب سری M را جشن می‌گیرد، اما گران‌ترین هدیه‌ای که به این مناسبت ارائه می‌دهد، تنها برای 250 نفر از افراد ثروتمند است و به قیمت 22,995 دلار به فروش می‌رسد. مجموعه بسیار گران‌قیمت Leica M Edition 70 شامل یک دوربین فیلم 35 میلی‌متری Leica M-A با پوشش پلاتین و سیم‌پیچ سریع Leicavit، یک لنز 50 میلی‌متری APO-Summicron-M f/2 و یک قوطی فیلم فلزی با فیلم سیاه و سفید است.

این نسخه یادبود، یادآور زمانی است که دوربین Leica M3 در سال 1954 به عنوان اولین دوربین سری M معرفی شد. لایکا با تمام توان خود تلاش می‌کند تا به M3 و میراث این برند، تا جایی که ممکن است، ادای احترام کند. در سال 2014، Leica M Edition 60 به مناسبت شصتمین سالگرد M3 معرفی شد، اما این مدل کمی جسورانه‌تر بود و به عنوان اولین دوربین دیجیتال M، صفحه نمایش LCD پشتی را حذف کرد تا تجربه‌ای شبیه به فیلم ارائه دهد. این ویژگی در نسخه‌های استانداردی مانند M-D (Typ 262)، M10-D و اخیراً M11-D به آسانی قابل دسترس شد.

نسخه جدید M Edition 70 با تعداد محدودتری تولید و بازسازی دوربین فیلم Leica M-A که از سال 2014 روانه بازار شده، ایمن‌تر به نظر می‌رسد. جزئیات واقعی در Leicavit نهفته است، یک لوازم جانبی کلاسیک از دوران طلایی دوربین‌های فیلم رنج‌فایندر که سال‌هاست منسوخ شده است. این در واقع یک صفحه پایینی جایگزین برای دوربین است که دارای یک اهرم مخفی برای پیشبرد فیلم پس از هر عکسبرداری است که با دست چپ قابل استفاده می‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا